lördag 23 oktober 2010

Nytt jobb, ingen piercing

Nu har jag skaffat nytt jobb. Detta krävde dock vissa förändringar av mitt utseende som min kollega Jimmy fick utföra.
Ivrigt påhejjad av mina övriga kollegor, som absolut inte ville missa denna händelse blev det till att klippa av min fina ring i läppen med en avbitare. Som tur var klippte han bara i ringen och inte i min stackars läpp.
Efter detta var de riktigt i gasen och undrade om jag inte tyckte att de skulle klippa håret på mig också.
Vid tanken på tre män med varsin sax klippandes i mitt hår avböjde jag dock det förslaget.
Jag känner mig nu mer vuxen och kanske slipper jag förfrågan om att åka på barnbiljett på bussen. Jag är ju trots allt ganska gammal.

8 kommentarer:

  1. sv: Åh tack så mycket! Ja, de ser ju ut som riktiga körsbär! Även när man kollar ganska nära!
    I vilket jobb var du tvungen att ta bort den?

    SvaraRadera
  2. Amanda: Det är inom hotell och restaurang. Måste ha rena naglar också, vilket nog blir värre. De har en förmåga att bli smutsiga alldeles av sig själva:)

    SvaraRadera
  3. Men va spännande med nytt jobb! Förmodar att du berättar i eftermiddag.

    Ses om några timmar! Kram!

    SvaraRadera
  4. Grattis till jobbet! Verkligen kul!

    /T & E Ekberg

    SvaraRadera
  5. Hej Malin, tumstockar är fina. Och din spegel. Och Borta-med-vinden-boken som vi delar. Lycka till med nyjobb! hälsningar Lotta

    SvaraRadera
  6. Du er like fin, både med og uten; kunne ønske jeg var like fotogen :) Med piercing er det jo enkelt, du kan alltid sette den tilbake... lykke til uansett med ny jobb! Og takk for din fine kommentar, Malin!

    SvaraRadera
  7. Marina: Nu vet du vad det är för jobb iaf:)

    T o E: Tack, tack. Tyvärr missar jag ju er imorgon, men sen blir vi ju nästan grannar. Det är nice.

    Lotta: Ja, eländes Borta med vinden. Jag blir halvt tokig på Scarlett.

    Lilli: Men du är ju jättevacker! Sen tycker jag om svart vita bilder, då ser jag inte så rosa ut i ansiktet:)

    SvaraRadera