onsdag 13 oktober 2010

Dahliorna


Nu är säsongen slut för dahliorna. De är uppgrävda och inlagda i jordkällaren. Jag är så glad att vi har en jordkällare att lägga dem i. Det känns rätt och bra och jag undrar om de som bodde här för längesedan också odlade övervintrings blommor?
Den fina trådkorgen har en pensionerad kollega köpt till mig på auktion, för jag hann inte vara kvar till de ropade ut den.
Tack Uno. Även om jag vet att du nog inte kommer läsa detta.
Blommar era dahlior fortfarande eller de har också fryst?
Hoppas ni alla får en trevlig höstkväll.

3 kommentarer:

  1. Fin korg! Så´n skulle jag också behöva!;-)
    Mina dahlior blev kvar i källaren denna säsong- jag glömde och glömde dem!;-) Bättre lycka nästa år....;-)
    I hate to say good bye! Men ja.... nu är det ändå på väg att "måsta" det.... suck.... Tack och lov för Astrar i alla fall!;-)
    Vad söt "din" halvtama räv är!!!
    Och en så´n fin kanapé du fått dig- för höstläsningen!

    SvaraRadera
  2. Kul att du kikade in hos mig :) Du verkar också ha det så mysigt hos dig !!! Några dahlior satte jag aldrig i år, men de hade jag nog fått ta upp för ett bra tag sedan - bor så långt norrut! snöade för första gången här idag :)

    Kram Lycke

    SvaraRadera
  3. Nina:Hoppas du får ner dem till nästa år då:)

    till-vidas-ara: Jag är nog glad att jag bor så långt söderut att det inte kommer snöa på ett tag, hoppas jag iaf. Men det är ju mysigt med snö, fast på vintern då:)

    SvaraRadera