fredag 22 oktober 2010

Det var en vit vinter


Förra året var det ju ruskigt mycket snö. På ett sätt längtar jag efter den, för det var så fint och snöskottning är ju hälsosamt att utöva. Mitt röda fina staket försvann nästan helt och katten bottnade inte.
Vi hade en gång till bilen och en till vedboden. Fint och mysigt. Bilderna är från förra huset vi bodde i, ett litet torp i stora mörka skogen.

Avslutar med en bild på en älg vi såg från bilen. Och det jag egentligen tänkte säga var att igår kom första snön och sedan försvann den igen. Idag var det både snöstorm och härligt blå himmel med solsken.
Och när jag och min kollega var ute och åkte såg vi en flock med sidensvansar. Så fina de var. Stora och tjocka med tofsen på huvudet.

3 kommentarer:

  1. Märks att du bor i skogen - så många djur!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hu så du pratar Malin!;-) Sade denna snöhatare!;-)
    Men fint på bild är det ju!;-)
    Häftig komma älgar så nära....

    SvaraRadera
  3. Marina: Ja, det är nästan det bästa, alla djuren. Så länge jag slipper vildsvin i trädgården iaf:)

    Nina: Jag var ju kanske inte så nära älgen, men kameran har en ganska bra zoom:) Hur det nu stavas?

    SvaraRadera