söndag 30 januari 2011

Rutig madrass

Nu har äntligen järnsängen fått tyg på sin understa madrass. Rutig madrass, rutig madrass, rutig tapet.
Tapeten är från Lim & Handtryck, som tillverkar tapeter efter kulturhistoriska mönster. Kul att ha i ett äldre hus, eller om man bara gillar äldre stil på tapeter.
Eftersom järnsängen inte är tillverkad efter dagens mått blev jag jätteglad när jag hittade den översta madrassen, en tagel madrass för tio kr på loppis och den passade perfekt.
Hel och fin var den också.

6 kommentarer:

  1. Vackert som attan. Jag älskar den sängen. Så superfin!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det ble bra!!! Og linken til tapeten skal jeg ta vare på! Vi har óg to madrasser til smalere, kortere senger som burde oppgraderes litt. Fulgte sengen med huset? Den ser virkelig fin ut.
    Kram Lilli

    SvaraRadera
  3. Blev så fint! Så bra att det finns firmor som "tar hand om" de gamla trycken!

    SvaraRadera
  4. himla fin den där järnsängen. där kan man ligga med en bok och en kopp varm choklad...fortfarande nyfiken på vilken skog du bor i? eller vart skogen ligger rättare sagt :)

    SvaraRadera
  5. Hej Malin!!
    Vad kul det var att ses igår igen!
    Kul att höra om dina små projekt!

    Du har en mysig blogg med många kul inlägg!
    Ha det så bra tills vi ses igen!

    KRam

    /Lina

    SvaraRadera
  6. Lantlivpå..: Tack, tack:)

    Lilli: Nej, den följde inte med huset.(Tyvärr) Jag hittade den för längesedan i en antikaffär som sålde den för halva priset.

    NinaH: Ja, eller hur!

    Sarapirat: Jag vill ju inte riktigt avslöja var jag bor, men det är i småland iaf.. Hade jag själv fått välja skog hade jag gärna bott i sagan om ringen skogen där Tom Bombadill bor.

    Lina: Vad kul att du gillar bloggen. Det blir spännande att se ditt hus och trädgården sen. Den verkar super mysig. (Är avundsjuk på dina stora äppelträd)

    SvaraRadera