onsdag 26 januari 2011

Koka, koka, lilla soppa




Idag kokas det ärtsoppa! Jag hade ställt ärtorna i blöt i ugnen över natten så inte katten skulle va och pilla i dem. Tack fina Ellinor som påminde mig om dem igen. Annars kunde de stått i ugnen länge..
Tja, annars är det både lätt och billigt att koka ärtsoppa. Till nästa gång skall jag dock komma ihåg att köpa en sån där sil som man skummar av den med.
Receptet är som att koka gröt. Det står på förpackningen hur man gör.

Translation: Today I´m cooking soup.

6 kommentarer:

  1. Anar jag det nyuppsatta kaklet i bakgrunden? Supersnyggt!!
    Hoppas att soppan blev god!Det värmer gott i kylan.

    SvaraRadera
  2. Ärtsoppa är en av få saker som jag köper färdigt faktiskt. I övrigt gillar jag bäst de tjag lagar från grunden men alltså inte ärtsoppa.

    Ses om ett par dagar! Kram!

    SvaraRadera
  3. Gillar skarpt Brödrosten,men det har du nog fått höra många gånger från mig..Men den är fortfarande helt underbar..:)
    Ha det bra och Ta hand om dej! :)

    SvaraRadera
  4. Det måste vara alldeles ljuvligt att koka soppa hemma hos dig!! Jag blir alldeles knäsvag.
    Lördagskväll? Är ni hemma? Vi är hemma i mornkväll annars, om vi vill dra hit en sväng. Messade dig innan, men det var Js telefon så det är mycket möjligt att det var nån helt annan Malin (Hrmmm..)

    SvaraRadera
  5. I also enjoy to cook soup, especially in winter it helps me to warm up my body. Your toaster is too cute!

    SvaraRadera
  6. ja och tänk att det var din fantastiska ärtsoppa som fick mig att börja äta ärtsoppa igen! bara en sån sak..

    SvaraRadera