söndag 19 juni 2011

Tomat huset




Jag försöker ha som filisofi att det man inte har kan man alltid bygga sig. Jag har ju inget växthus till mina stackars tomater så förra helgen byggde jag mig ett litet tomathus. Jag erkänner villigt att jag e ganska stolt över det hela :)
Fönsterna hittade jag på vinden ovanför hönshuset och bräderna låg redan målade i ladan.
Enligt min kollega, som i princip är född i ett växthus så är det bra att ha det öppet på sidorna så att det kommer in frisk luft till plantorna, så jag lutade bara fönstren mot väggen.

2 kommentarer:

  1. Ja, svårare än så behöver det ju inte vara.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ha! Du er ikke dum du, Malin! Dessuten har jeg bladd meg bakover i bloggen din, tilbake til når jeg mistet tråden... og DET var 'inte tråkigt'! Takk!
    Mine tomater står ute, uten tak... er det dumt, tror du? (Har du sett herr Firefox?)
    Lilli

    SvaraRadera