söndag 12 juni 2011

Gamla hus







Gamla hus är bland det finaste jag vet. Stämningen i dem. Det fridfulla, rogivande. Vissa platser vill man aldrig gå ifrån. Bara sätta sig och vara. Det är som en liten fristad i den stora världen. En plats där man kan låtsas att allt utanför inte existerar.
Det är så jag vill det ska kännas här hemma. Både i huset och i trädgården. Bilderna ovan är inte hemifrån, utan från ett hus där ingen längre bor.

Sedan har jag även fått en följare nr 12. Och det ingen mindre än Eija med fina bloggen Norrfrid. En blogg om gamla hus, husdjur och byggnadsvård.

6 kommentarer:

  1. Just precis, så ska ett hem vara - rofyllt, och det riktigt äkta rofyllda går knappast finna i nybyggen! Tack för ett varmt välkomnande!
    Eija

    SvaraRadera
  2. Hej
    Den gröna tapeten är exakt likadan som den jag köpte
    ny till mitt gamla hus. Det är kul att se att det finns en gammal kvar. Den jag köpte sas ha funnits i nån gammal stadsteater i stockholm.
    Var hittade du detta gamla hus?
    Kram Fatima

    SvaraRadera
  3. Ja, det är nostalgiskt fint med gamla hus. Det var en vacker tapet och härlig hatthylla. Inspirerande.
    Ha det så bra.
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  4. Ack ja! Som jag njuter hus med erfarenhet!
    Tapeten! Och Hyllan & Krokarna!(Jag är så glad att bland annat dylika sparades vid "vår" kulturhusrenovering här i byn!)
    Även elkopplingarna. Men... kanske tur ingen bor där för att använda dem?! Hm...?!;-)

    Jag kan ju tyvärr inte vara med på söndag...
    Men Malin: Kom gärna hit och hämta så många - och vilka- sorters kryddväxter du önskar!!

    SvaraRadera
  5. Fatima: Det ligger inte långt hemmifrån. Jag berättar mer sen när vi ses:)

    Nina: Hå, hå, jag kommer gärna o hämtar kryddväxter. Tror jag fick malört av dig innan, men den kom inte riktigt med i flytten.

    SvaraRadera