fredag 3 december 2010

Bytt är bytt..


..och kommer aldrig tillbaka. Detta fina handfatet bytte jag mot en kaka. Jag hittade det på mitt förra jobb när jag skulle städa i pannrummet och slänga gamla handfat och bideer. Jag övertygade gubbarna att de absolut inte fick slänga detta, och frågade lite försynt om jag inte kunde få det. Det var vattenmannen inte så pigg på, men när jag var där härförleden och fikade så hade han ändrat sig. Om jag kom och bjöd dem på en kaka. Och det har jag inget emot.
Tyvärr fattas det en kran, men det är ju inte i hela världen.

(Malle, jag glömde ju ta med julpysslet hem igår. Hoppas du hänger upp det fint. )

3 kommentarer:

  1. Nämen oh, vilket bra byte! Det var ju ett jättefint gammalt handfat! Jag älskar också dina inlägg om julbocken och isbjörnen. Du är så finurlig! =)

    Jag tror att vi har precis likadan julkrubba du och jag, den är jättefin!

    Kramis!

    SvaraRadera
  2. Helt klart värt en kaka!;-)

    SvaraRadera
  3. Vilket kap! det var ju ett bra byte.=0)
    Kram på dig!
    Birgitta

    SvaraRadera