söndag 13 mars 2011

En bil kommer lastad


I somras flyttade vi ju till detta nya fina huset, och såklart tog jag med så många växter som möjligt. Trädet i bilen är en katsura och det klarade sig faktiskt ganska oskatt, fast en bra bit av det fick åka utanför bilen..
Annars har snödropparna börjat blomma (äntligen!) och idag har jag rensat lite ogräs för första gången i år.
Tyvärr har bara en av mina pioner visat livstecken, hoppas de andra med dyker upp snart.
Hur går det för er där ute? Vad har kommit upp i era trädgårdar?

4 kommentarer:

  1. Jo, vet du vad- Idag när jag spanade efter vårtecken och lyfte på bladen i blåsippstuvan....då var där knoppar!!! Det är lycka!! Blir det bara lite varmt fortsättningsvis, så tittar dom nog upp ovanför det skyddande bladtäcket. Härligt! -och lärkan har vi hört....

    SvaraRadera
  2. Behöver nog gå ut en runda i morgon och kolla lite. Sak i alla fall klippa ner allt det gamla vissna..

    Kram

    SvaraRadera
  3. Någon pion visar små röda toppar som vill uppåt såg jag idag. Snödropparna har inte slagit ut ännu men snart så...En del trädknoppar ser fräscha och fina ut och vintergäcken blommar. Visst är våren på gång!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Agneta: Oj, har de kommit upp redan? Inte illa!

    Nettan: Hoppas solen skiner idag så du kan vara ute riktigt mycket.

    Marina: Vintergäck måste jag absolut ha till nästa år.

    Kram på er.

    SvaraRadera