lördag 13 november 2010

Name the fox

Nu är det äntligen dags att namnge Räven. Det hela går till som så här: Bestäm om du tror det är en hona eller hane. Maila ditt namnförslag till kraputkin@hotmail.com Har du en blogg blir jag och Räven glada om du länkar till tävlingen.
För bakgrundsinformation se kategorin Räven, där du kan lära känna honom (eller henne)lite bättre.

Detta är en inte så bra bild av vinsten, men vinnaren får magneter inköpta på Habitat i Barcelona där iaf. den nedersta eventuellt föreställer en räv samt tre julgransdekorationer som jag pysslat ihop föreställande Räven.

Så sätt igång att fundera, ni ser vad nyfiken han är på sitt nya namn!
Den 27 utser vi en vinnare. Lycka till.

13 kommentarer:

  1. Jag tänker mig helt klart att det är en han, tänker nog alla rävar som han faktiskt.
    Namn??? Ska klura på det.

    Kram!

    PS. Hoppas nya jobbet känns bra.

    SvaraRadera
  2. Hej, hallå! Kom på att det blir ju roligare om ni skriver era namnförslag här i kommentarsfältet så kan alla läsa dem.

    Marina: Nya jobbet känns mycket bra. Jag tänker mig också Räven som en han, vet dock inte varför?

    SvaraRadera
  3. Endelig, ja, jeg har tenkt og tenkt, men er ikke riktig fornøyd enda. Tenker óg på reven som en hann; det er ikke mulig for deg å se det? Litt sånn diskré :) Kan vi komme med flere en ett forslag? Det ver veldig fine gevinster, spesiellt godt likte jeg den du har laget selv! Egentlig er det nok ære å få navngi reven :)

    SvaraRadera
  4. Lilli: Klart du får ge fler än ett förslag. Nja, det är lite svårt att se om det är en han eller hon, jag har försökt kolla lite diskré:) Det var kul att du gillade mina vinster med. Jag gjorde mitt bästa:)

    SvaraRadera
  5. Da er vi klare med vår første runde med forslag; navnene sier nok alle noe om hvem vi er.
    Mamma: Troll eller Pan (gode skogsnavn)
    Pappa: Borgir eller Gylve (fra Dimmu Borgir / Isengard)
    Odin, 17: Marilyn (passer uansett om det er han eller hun, Monroe / Manson)
    Edda, snart 2: Bebi :)))

    SvaraRadera
  6. Lilli: Tack, tack. Jag ska framföra dem för Räven. Gillar norsk black metal förslagen:)

    SvaraRadera
  7. My 6 year old daughter says, "Mastro".

    SvaraRadera
  8. Hei! Hva med å kalle ham Roxy? Litt funky og litt rocka räv:)

    SvaraRadera
  9. Rufus! i don´t know why, he/she just looked like Rufus.

    SvaraRadera
  10. Hej,

    Som IT-tekniker tycker jag givetvis att räven ska heta:

    Mozilla Firefox

    Namnet känns könsneutralt och borde passa både till en hane och en hona.

    /Tobias

    SvaraRadera
  11. Birk! Från Ronja Rövardotter.

    SvaraRadera
  12. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  13. Som den feminist jag är (eller i alla fall nästan) tycker jag att vi bestämmer att det är en hon! Modig, vetgirig, social och klok! Måste ju vara en kvinna. Alltså blir namnet Mikaella (Mikael räv i femininum så klart.)

    SvaraRadera