måndag 29 november 2010

Julkrubban


Denna julkrubban inhandlade jag på en second hand affär för något år sedan. Den är tillverkad i väst Tyskland och tyvärr har den ena vise mannen fått ett hål i sidan. Men det är ju sånt som händer.
Jesusbarnet har försvunnit någon gång på vägen, men han föds ju inte förrän på julafton så jag har ju några dagar på mig att hitta honom.
Och det står ju i Bibeln att den som söker han finner, så jag hoppas på det bästa.

For Wide-eyed-tree:
This is my christmas crib. Unfortunately, the baby Jesus disappeared. I hope to find him soon.

5 kommentarer:

  1. Du har minsann läst på din bibel du. Här är det bara dottern som har en krubba. Din gör sig ju bra där vid luckorna.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Fin krubba!
    Hoppas lilla viktiga barnet kommer till rätta eller du finner en ny kopia för "symbolen i centrum"!;-)
    Bra påminnelse! Jag höll på att glömma att ta fram vår. (hur kunde jag?!) Nu ska jag hämta upp den!

    SvaraRadera
  3. måste tacka helt ofantligt mycket för jelly beansen! vad har jag gjort för att förtjäna denna ständiga uppdatering av bönor?? ;) men sen undrar jag också hur har han fått hålet i sidan? har det något med jesus försvinnande att göra?

    SvaraRadera
  4. Hej Malin,
    Hoppas du hittar baby Jesus. Han hör liksom till!
    Kul namn räven fick!
    Ha det så bra.
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  5. Malle: Hm, jag vet inte hur hålet i sidan uppkommit. Men det är ju lång resväg mellan fjärran öster och Betlehem.. Om det har samband med Jesus försvinnande? Tja, kanske?
    Det är klart du ska ha jelly beansen. För att du gillar dem:)

    SvaraRadera