fredag 10 december 2010

Saknad




Detta är trädgården på förra stället vi bodde. Där var bara högt gräs när vi kom dit och jag grävde rabatter, grusade gångar och byggde staket.
Nu bor vi på ett nytt ställe, och idag var jag på biblioteket och tittade i trädgårdsböcker.
Nu är jag riktigt sugen på att börja grävandet i denna trädgården, vintern kommer ägnas åt planering av grönsaksland, uteplats och en ny magnolialund. Och endel annat.
Jag saknar min gamla trädgård, men ser fram emot den nya!

Translation: This is the garden where we lived before.

6 kommentarer:

  1. Du kommer att lyckas jättebra min vän, för du är så påhittig. Tack för ditt sällskap idag. Kramar

    SvaraRadera
  2. Hoppas din nya blir ännu finare och det såg väldigt fint ut redan i höstas, tänk vilka underverk du kan göra där!

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Kan förstå att du känner en känsla av saknad men er nya har nog enorma förutsättningar att bli helt underbar.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag är säker på att din nya trädgård snart är lika fin.. och mer därtill!;-) Hoppas få komma och se "utvecklingen"!;-)
    Du- vilken härlig Pålle (i förra inlägget)! Jag har alltid önskat mig en Ardenner! Älskar- inte minst- deras vackra hovar med "krans"!

    SvaraRadera
  5. Tack, ni är så snälla:) Det är inte alla som har så fina trädgårdsvänner!

    SvaraRadera
  6. I can imagine that you miss the old garden, it's idyllic!

    SvaraRadera